معرفی کتاب داستان انگلیسی سطح مبتدی

معرفی کتاب داستان انگلیسی سطح مبتدی

معرفی کتاب داستان انگلیسی سطح مبتدی

خواندن کتاب داستان انگلیسی خوب که مناسب سطح شما باشد، قطعا علاوه بر لذت خواندن یک داستان جالب، در روند یادگیری زبان انگلیسی هم به شما خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم چند نکته کوتاه برای خواندن کتاب داستان انگلیسی در تمام سطح ها به شما متذکر شویم و در ادامه به معرفی کتاب داستانهای انگلیسی سطح مبتدی بپرداریم.

 

چطور داستان انگلیسی بخوانیم؟

 ابتدا کتاب داستان مناسب سطح خود را تهیه کنید. اغلب کتاب داستانهای مربوط به یادگیری زبان در جلد پشتی، دارای سطح بندی مشخص هستند. بنابراین متناسب با سطح خود کتاب داستانی که برایتان جذاب است را انتخاب کنید.

 کتاب داستان انگلیسی را همانند یک کتاب داستان فارسی بخوانید. یعنی سعی نکنید در حین خواندن داستان، معنای تک تک کلمات آن را بصورت جداگانه در ذهن خود بیابید. همچنین با رسیدن به یک کلمه، عبارت یا جمله ای که معنای آن را نمی دانید، خواندن داستان را متوقف نکنید. تلاش کنید تا داستان انگلیسی را از طریق محتوای متن تا انتها درک کنید نه از معنای تک تک کلمات.

حالا که کلیت داستان را متوجه شدید، زیر کلمات و عبارات جدید و مهم خط بکشید و درنهایت معنای آنها را از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی مناسب سطح خود پیدا کنید و داخل کتاب یادداشت کنید. تنها به یادداشت کردن اکتفا نکنید، از کلمات و عبارات جدیدی که معنای آنها را پیدا کردید و بنظرتان جالب است، سعی کنید در صحبت هایتان استفاده کنید.

درنظر داشته باشید که هرگز با خواندن یک یا دو صفحه از یک داستان کتاب را کنار نگذارید. برخی از داستانها شروع کندی دارند ولی کم کم جذاب می شوند. مزیت های خواندن کتاب داستان انگلیسی را فراموش نکنید و  از خواندن داستانهای جذاب انگلیسی لذت ببرید.

 

بهترین کتاب داستانهای سطح مبتدی

 

A Little Princess

a-little-princess

این کتاب اثر فرنسیس هاجسن برنت، داستان تنهایی دختری به نام سارا است که مادرش را از دست داده و پدرش برای کاری به اجبار از او دور است و در حادثه ای خبر فوت پدرش نیز به او می رسد و این خبر زندگی شاهزاده کوچک را دستخوش اتفاقاتی عجیب میکند….

این کتاب مناسب سطح مبتدی است و مانند هر داستان انگلیسی باعث تقویت دایره لغات و مهارت ریدینگ در زبان آموزان می شود‌.

این کتاب دارای CD است که باعث تقویت و ارتقای مهارت شنیداری زبان آموزان نیز می شود. کتاب پرنسس کوچک مناسب تمامی رده های سنی است که سطح مبتدی را می گذرانند.

 

The little red hen

The-little-red-hen

داستان مرغ کوچک حنایی با موضوعی جذاب در صفحات رنگی می باشد. خواندن این داستان به شما کمک خواهد کرد تا با جمله بندی و ساختار زبان انگلیسی آشنا شوید. همچنین لغات تصویری مهم در پایین صفحات کتاب به همراه تمرین های پایان هر کتاب، یادگیری و درک بهتر مطالب را برای کودکان در پی خواهد داشت.

این داستان فوق العاده در مورد مرغی است که می خواهد نان درست کند و از حیوانات مزرعه برای پختن و درست کردن نان کمک می خواهد. در طول داستان کودکان جمله سازی، کلمات و گرامر را فرا میگیرند.  زبان آموزان کودک و خردسال معمولا این کتاب را به عنوان کتاب های مکمل، برای تقویت مهارت های چهارگانه زبان انگلیسی در کنار کتاب های اصلی آموزشی مطالعه می کنند.

 

Three Billy Goats

Three-Billy-Goats

کتاب داستان Three Billy Goatsداستانی است درباره سه بز که می خواهند از روی یک پل عبور کرده و به سوی دیگر رودخانه بروند تا علف بخورند. اما مشکل اینجاست که زیر این پل، یک هیولای گرسنه زندگی میکند. داستان این کتاب سرشار از جذابیت و هیجان است که این خود باعث می شود کودکان و نوجوانان با آن مانند کتاب های درسی برخورد نکنند و داستان را به عنوان یک تفریح و سرگرمی تا آخر بخوانند. این کتاب داستان، به کودکان کمک می کند تا در مهارت خواندن پیشرفت کنند. همچنین به دلیل اینکه تمامی کلمات در جملات بسیار کوتاه و ساده هستند، کودکان می توانند آنها را سریع بیاموزند. این کتاب دقیقا برای کودکانی است که تازه انگلیسی را شروع کرده اند و مبتدی هستند.

 

Jack and the Beanstalk

Jack-and-the-Beanstalk

داستان این کتاب از این قرار است که پسری به نام جک از دوشیدن شیر گاوشان خسته شده است. بنابراین تصمیم می‌گیرد که در بازار آن را بفروشد. در راه بازار دست‌فروشی وی را می‌بیند و جک را متقاعد می‌کند که گاو را به تعدادی لوبیای جادویی بفروشد و ….

سطح این کتاب ساده است و لغات و گرامر ساده ی آن مناسب زبان آموزان سطح مبتدی است. این کتاب جالب و خواندنی اثر کورالین بردشاو است و مخاطبین اصلی آن کودکان هستند که البته عده زیادی از بزرگسالان نیز به داستان جذاب لوبیای سحرآمیز علاقه دارند و می توانند از خواندن آن لذت ببرند.

 

Red Roses

عنوان این کتاب “رُزهای قرمز” می باشد که توسط کریستین لیندوپ نوشته شده و ژانر آن “اجتماعی-عاطفی” می باشد. این کتاب با سطح  starter مناسب بزرگسالانی است که به تازگی یادگیری زبان انگلیسی را شروع کرده اند. این داستان شامل 250 واژه کلیدی بوده و مجموع لغات استفاده شده در کتاب 1700 کلمه می باشد.

داستان درباره ی دختری است که تمایل دارد با پسری که رزهای قرمز دارد ملاقات کند و پسری که تمایل دارد با دختر گیتار بدست ملاقات کند و در ادامه ….

 

The little women

The-little-women-book

این کتاب مناسب دختران نوجوانی است که سطح مبتدی هستند. متن کتاب زنان کوچک نسبتا رسمی است پس می‌توانید گرامر را خیلی دقیق از میان جملات یاد بگیرید. لغات کتاب هم کاربردی است و فهمیدن عبارت‌ها از میان جمله‌ها کار نسبتا آسانی است. همچنین کتاب زنان کوچک حال و هوایی گرم دارد و درنتیجه خواندنش اصلا خسته‌کننده نیست.

 

Sherlock Holmes and the Dukes Son

Sherlock-Holmes-and-the-Dukes-Son.

کتاب شرلوک هلمز با داستان جنایی و هیجانی که دارد دقیقا مناسب پسران نوجوان و بزرگسالان سطح مبتدی می باشد. داستان این کتاب اینطور شروع می شود که دکتر هاکس تیبل که مدرسه‌ای پسرانه دارد از  آمدن پسر شخصیتی مهم به نام دوک هولدرنس به مدرسه اش، در پوست خود نمی گنجد. از بد حادثه پسر دوک بعد از دو هفته توسط افراد ناشناسی ربوده می‌شود و باعث می شود که کارگاه تیز بین و معروف یعنی شرلوک هلمز وارد داستان شود…..

 

The Old Man and the Sea

The-Old-Man-and-the-Sea

ارنست میلر همینگوی نویسنده ی کتاب پیرمرد و دریا از بزرگترین نویسنده های انگلیسی زبان است. داستان این کتاب محبوب و پرطرفدار راجع به یک پیرمرد کوبایی است که برای یک صید خوب به دل دریا سفر می‌ کند…. با خواندن داستان این کتاب و نقدهای جالبی که راجع به کتاب در اینترنت وجود دارد، با کلمات جدید بسیاری در ابتدای یادگیری زبان انگلیسی ،آشنا خواهید شد.

 

Benny and the Biscuits

Benny-and-the-Biscuits

این کتاب باعث تقویت چشم گیر مهارت خواندن و درک مطلب زبان انگلیسی کودکان می شود، البته از سوی دیگر آنها می توانند دایره لغات خود را به طرز چشمگیری گسترش دهند تا در مهارت های صحبت کردن و نوشتن به سطح قابل توجهی برسند.

داستان کتاب راجع به پسری به نام  Bennyاست که بیسکوئیت های بسیار زیادی دارد که هر بار برای بیسکوئیت هایش، اتفاقی میفتد و او نمی تواند آنها را بخورد. او بیسکوئیت هایش را دوست دارد که به موجب آن……

این کتاب از جهتی بسیار حائز اهمیت است که تمام تمرکز خود را بر روی تقویت مهارت خواندن و کلمات گوناگون گذاشته است که به دنبال آن، قدرت ایده سازی و خلاقیت کودکان تقویت می شود، این داستان به طور کلی سعی دارد کودکان را با کلمات زیبا و کاربردی آشنا کند تا آنها بتوانند به راحتی مهارت خواندن و درک مطلب خود را تقویت کنند و در مهارت های صحبت کردن و نوشتن پیشرفت کنند.

تصاویر و رنگ آمیزی های جذاب این کتاب باعث ترغیب زبان آموزان کودک می شود تا به سرعت و به راحتی بتوانند مطالب و متن ها را بیاموزند. کلماتی که در زیر هر صفحه ارائه شده اند همراه با تصاویر رنگی هستند تا زبان آموزان بتوانند کلمات کلیدی را به راحتی همراه با مفهوم و کاربرد آنها بیاموزند و از آن کلمات کلیدی بتوانند کلمات دیگر را حدس بزنند و متن داستان خود را بهتر درک کنند.

 

 

در آخر بهتر است بدانید که خواندن داستان انگلیسی یکی از بهترین روش های یادگیری زبان است چرا که می تواند به صورت مستقیم مهارت درک مطلب (Reading) و همچنین دایره لغات زبان آموزان را ارتقا دهد و مهارت های دیگر را هم به صورت غیرمستقیم به نحو مثبتی بهبود دهد. در نتیجه از خواندن کتاب داستانهای مناسب سطح خود در کنار کتاب های آموزشی غافل نشوید تا زودتر به هدف خود یعنی یادگیری کامل زبان انگلیسی برسید.

 

 

بیشتر بخوانید:

معرفی کتاب داستان انگلیسی سطح پیشرفته

معرفی کتاب داستان انگلیسی سطح متوسط

معرفی بهترین مجله های انگلیسی

دانلود کتاب امریکن انگلیش فایل 1 تا 5 (American English File)

4.1/5 - (11 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *