معرفی کتاب داستان انگلیسی سطح متوسط

 

معرفی کتاب داستان انگلیسی سطح متوسط

کتاب داستانها سطح های مختلفی دارند که بهتر است با مراجعه به جلد پشتی کتابها سطح مناسب خود را انتخاب کنید تا با انتخاب درست سطح خود هم از خواندن یک داستان لذت کافی را ببرید، هم سطح انگلیسی خود را ارتقا دهید. اگر داستانهای سطح متوسط را متوجه می شوید اما در گرامر و واژه های جدید مشکل دارید، کتاب داستانهای سطح متوسط به شما در یادگیری و تثبیت گرامرها کمک خواهند کرد، همچنین لغات جدید را می توانید یادداشت کنید و بعد از پیدا کردن معانی شان، در صحبت های خود از این لغات جدید استفاده کنید تا در حافظه ی بلند مدتان قرار بگیرد. در این مقاله سعی داریم به معرفی کتاب داستانهای انگلیسی که مناسب زبان آموزان سطح متوسط هستند، بپردازیم.

 

Oliver twist

Oliver twist

الیور توئیست نام دومین رمان مشهور چارلز دیکنز، نویسنده مشهور انگلیسی است و در حقیقت ادعانامه ای است که دیکنز علیه جامعه فاسد آن روز انگلستان نوشته است.

این کتاب،داستان پسر كوچك و يتيمي است كه بعد از مرگ پدر و مادرش بالاجبار وارد جامعه ي بي رحم و فاسد انگلستان مي شود و در پي منافع ديگران و علي رغم ثروت عظيمي كه از پدرش به ارث برده، در چنگ افراد شرور، با سختي و فقر روزگار مي گذراند. اليور بي گناه در سرقت هاي كوچك و بزرگ متهم شناخته مي شود اما از بخت خوب تحت مراقبت همان ها كه مالشان دزديده شده، قرار مي گيرد. البته اين پايان ماجرا نيست و سرنوشت سختي ها و مشكلات ديگري را براي پسرك در آستين دارد……

مطالعه ي اين كتاب براي زبان آموزان انگليسي در سطح متوسط مناسب است. همچنین يك سي دي صوتي از متن داستان ارائه شده كه زمينه را براي آشنايي بهتر مخاطب با تلفظ كلمات انگليسي فراهم مي آورد.

 

The Adventures of Huckleberry Finn

این کتاب توسط نویسنده بنام مارک توین  Mark Twain پدر ادبیات آمریکا در ادامه ی داستان تام سایر نوشته شده است. خواندن این کتاب برای عزیزانی که دارای سطح زبان انگلیسی متوسط و یا بالاتر می باشند توصیه می شود.

این کتاب داستان نوجوانی است که از پدری الکلی متولد می‌شود. پدر بعد از چند سال گم می شود بعد او با تام سایر دوست میشود .او را بدست فردی به نام بیوه می سپارند. او همراه با خواهرش دوشیزه واتسون زندگی میکند که یک برده سیاه به اسم جیم دارد.پدر هاکلبری فین بالاخره به روستایشان برمی گردد و هاک را به کلبه ای وسط جنگل می برد.هاک پس از چند روز از آنجا فرار می کند و…

این داستان بقدری هیجان انگیز و پر از اتفاقات جالب است که خواننده به راحتی نمی تواند کتاب را رها کند. با خواندن این کتاب داستان لغات کاربردی بسیاری در قالب متن خواهید آموخت. همچنین گرامرهای مختلف سطح متوسط را می توانید در متن مشاهده کنید و بخوبی یاد بگیرید.

 

 

To the Rescue

To the Rescue

این کتاب که توسط نیکولاس اسپارکس Nicholas Sparks نویسنده ی اهل ایالات متحده ی آمریکا نوشته شده است در واقع از این قرار است که یک روز، طوفانی سهمگین به یکی از شهرهای جنوبی هجوم می آورد. دنیس Denisمادر جوان و مجرد در حال رانندگی از میان طوفان است که ناگهان ماشین او از جاده خارج می شود. همراه او پسر چهار ساله اش کایل Kyleدر ماشین است، پسری که از ناتوانی های یادگیری رنج می برد و مادری که حاضر است همه چیزش را برای او فدا کند. در حالی که کامل به هوش نیست و از او خون زیادی می رود، توسط شخصی به نام تیلور Taylorنجات داده می شود، اما هنگامی که دنیس به هوش می آید، ناگهان متوجه می شود که پسر او؛ یعنی کایل ناپدید شده است…

اين كتاب علاوه بر ارائه داستان، تمريناتى را نيز در نظر گرفته و در  قالب تمرينات تستى، جاى خالى، مرتبط كردن و سوالات تشريحى یادگیری را تثبیت می کند. كتاب لغات جدید و نکات گرامری نیز دارد که علاوه بر تقويت مهارت خواندنReading ، مهارت هاى گرامرىGrammar و دايره لغاتVocabulary زبان آموز را نيز تقويت مى كند.

 

 

The Secret Garden

The Secret Garden

این کتاب نوشته ی فرانسس هاجسن برنت نویسنده ی مشهور بریتانیایی است. داستان در مورد دختری به نام ماری است که با مرگ خانواده اش شرایط سختی را در پیش دارد. او بعد از مرگ پدر و مادرش مجبور میشود که با عمویش زندگی کند، در این هنگام متوجه یک باغ مخفی میشود و با کنجکاوی به دنبال آن میرود…

این کتاب با توجه به ژانر کلاسیک علاوه بر کودکان،  نظر تمام افراد در سنین مختلف را به خود جلب کرده است. اما در هر صورت این کتاب برای کودکان بسیار لذت‌بخش تر است زیرا موضوع اصلی آن در مورد باغی اسرارآمیز است که سه کودک آن را کشف کرده‌اند و بزرگترها از آن بی‌خبرند. این کتاب نیز دارای تصاویر جالب، سیدی متن کتاب، تمرین های مرتبط و متنوع است که باعث تقویت مهارت های ریدینگ و لیسنینگ می شود و لغات و گرامر های مرتبط با سطح متوسط را تقویت میکند.

 

Evil under the sun

Evil under the sun

این کتاب که اثر آگاتا کریستی است یک داستان جنایی است . پوآرو به خاطر بهبود سلامتی اش به تعطیلات رفته و در هتلی شیک در جزیره ای در سواحل جنوبی دوون اقامت می کند. او در آنجا به بررسی مهمانان رنگارنگ هتل مشغول می شود، مهمانانی که روزماری دارنلی، طراح مد مشهور و از آشنایان قدیمی پوآرو هم در میان آن ها است. با رسیدن کنت مارشال و همسر جوان و زیبایش، آرلنا استوارت، فضای هتل پرتنش می شود. آرلنا در ملاعام با یکی از مهمانان به نام پاتریک ردفرن به گپ و گفت می پردازد  و به نظر می رسد پاتریک ردفرن از اینکه حسادت همسرش را تا مرز جنون تحریک کند، لذت می برد.

وقتی جسد آرلنا در ساحل کشف می شود، پوآرو بازجویی از مهمانان هتل را آغاز می کند و با نگاه تیزبین خود و با دانش عمیقی که از ذات انسانی دارد، از یکی از پیچیده ترین پرونده های دوران فعالیت حرفه ای خود رمزگشایی می کند….

در این کتاب با ارائه ی تصاویر رنگی مربوط به مطالب هر صفحه و تمرین هایی از قبیل: جاهای خالی، پاسخ تشریحی و صحیح و غلط به درک بهتر شما از داستان کمک می کنند. در صفحات پایانی داستان نیز مواردی ذکر شده است که باید به آنها پاسخ داد و آنها را با دو یا سه نفر از همکلاسی ها مورد بحث و بررسی قرار داد و درباره ی آنها صحبت کرد تا داستان با تمام جزییات و نکات کاربردی اش ملکه ی ذهنتان شود.

 

The Red Pony

The Red Pony

جان اشتاین بک (John Ernst Steinbeck) کتاب اسب سرخ (The Red Pony) را به شکل چهار داستان کوتاه و مستقل اما به‌هم پیوسته به رشته‌ی تحریر درآورده که در هر داستان مراحل گوناگون رشد و بالندگی جودی، شخصیت اصلی داستان را از دوران کودکی تا دوره بزرگسالی روایت می‌کند. این کتاب مناسب رده سنی نوجوانان است و دارای سیدی متن کتاب هم هست که به پیشرفت زبان آموزان در مهارتهای ریدینگ و لیسنینگ کمک خواهد کرد.

The Pearl by John Steinbeck

The Pearl by John Steinbeck

کینو همچون پدر و پدربزرگش یک غواص است که در اعماق دریا به جستجو مروارید می پردازد که زمانی ثروت را برای پادشاهان اسپانیا به ارمغان می آورد. اکنون این راه، محل امرارومعاش برای او و خانواده اش است.
یک روز او مرواریدی را از کف دریا پیدا می کند که بسیار بزرگ همچون تخم مرغ دریایی می باشد و شفاف و روشن همچون ماه، با پیدا شدن این مروارید امید و راحتی و امنیت به زندگی آن ها می آید اما… .
داستان مروارید The Pearl یک رمان کلاسیک براساس یک افسانه بومی مکزیکی است. این کتاب به بررسی رازهای ذات انسان، تاریک ترین اعماق شرارت و احتمالات درخشان عشق و زندگی است.

 

The Life of Pi by Yann Martel

The Life of Pi by Yann Martel

Life of Pi یک رمان ماجراجویی فانتزی توسط یان مارتل است که در سال 2001 منتشر شد. قهرمان داستان، Piscine Molitor “Pi” Patel، پسری تامیلی از Pondicherry، مسائل معنوی و کاربردی را از سنین پایین بررسی می کند. او 227 روز، پس از غرق شدن یک کشتی به همراه یک ببر بنگال به نام ریچارد پارکر در قایق در اقیانوس آرام سرگردان است که در آخر زنده می ماند.
در سال ۲۰۱۲ از روی این داستان یک فیلم ساخته شده است که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و می توانید بعد از خواندن کتاب به تماشای آن بشینید.

 

Ender’s Game by Orson Scott Card

Ender's Game by Orson Scott Card

به منظور ایجاد یک پروژه دفاعی ایمن در برابر حمله بعدی نژادهای بیگانه متخاصم، سازمان های دولتی، نابغه های کودک را پرورش و آنها را به عنوان سرباز آموزش می دهند.
اندرو “Ender” ویگین، پسری جوان و باهوش، با والدین مهربان که دور از او هستند، برادر مردم آزارش پیتر و شخصی که بیش از هر کس دیگری دوستش دارد، خواهرش ولنتاین زندگی می کند.
پیتر و ولنتاین کاندیدای برنامه آموزش سرباز بودند – اندر جوان، برای آموزش نظامی سخت به مدرسه نبرد فرستاده می شود. مهارت های اندر او را به یک رهبر در مدرسه تبدیل می کند و در اتاق نبرد یکی از بهترین ها می باشد، جایی که کودکان در نبردهای ساختگی در جاذبه صفر تمرین می کنند. با این حال، اندر که در یک جامعه مصنوعی از سربازان جوان بزرگ می شود، به شدت از انزوا، رقابت از سوی همسالانش، فشار معلمان بزرگسال و ترس نگران کننده از مهاجمان بیگانه رنج می برد. نبردهای روانی او شامل تنهایی، ترس از تبدیل شدن او به برادر ظالمی است که به یاد می آورد، و شعله ور شدن آتش فداکاری به خواهر محبوبش.
این کتاب جذاب و فانتزی یک کتاب عالی برای زبان آموزان زبان انگلیسی در سطوح متوسط به بالا می باشد که می توانند از خواندن آن لذت زیادی ببرند.

 

A Kiss Before Dying by Ira Levin

A Kiss Before Dying by Ira Levin

این کتاب، روایت کننده یک داستان جنایی است که توسط یک نویسنده آمریکایی به نام Ira Levin نوشته شده. این کتاب داستان یک فردی است که مشکل روانی داشته با نام باد کورلیس، که دیگران را تحت تاثیر و آزار و اذیت قرار می دهد تا بتواند از طبقات پایین جامعه خود را به طبقات بالا و ثروتمند جامعه برساند.
او زنی را که عاشق اوست و از او بچه دار می شود را به قتل می رساند و در ادامه خواهر زن را که به او مشکوک شده را نیز می کشد. این قتل های مرموز توسط یک دی جی دانشگاه به نام گوردن گنت یک فرد عجیب به عنوان کارآگاه مورد بررسی قرار می گیرد. او با استفاده از کنجکاوی ذاتیش قاتل دو زن را شناسایی می کند.
این کتاب برنده جوایز متعدد و نیز براساس آن دو فیلم نیز ساخته شده است.

Treasure Island by Robert Louis Stevenson

Treasure Island by Robert Louis Stevenson

کتاب جزیره گنج، رمانی ماجراجویی از نویسنده اسکاتلندی رابرت لوئیس استیونسون است که داستانی از “جنگ ‌ها و طلای مدفون” را روایت می‌ کند. تأثیر آن بر ادراکات عمومی دزدان دریایی بسیار زیاد است، از جمله عناصری مانند نقشه‌ های گنج که با علامت «X» مشخص شده ‌اند، لکه ‌های سیاه، جزایر گرمسیری و دریانوردان تک پا که طوطی ‌ها را روی شانه‌ های خود حمل می‌ کنند.
این کتاب جذاب بسیار برای زبان آموزان زبان انگلیسی هیجان انگیز خواهد بود و با ماجراجویی های مختلف آن ها را همراه خواهد کرد.

 

 

در نهایت اگر قصد دارید انگلیسی را سریع تر یاد بگیرید، به شما توصیه می کنیم که از خواندن داستان های انگلیسی زبان غافل نشوید. هرچه بیشتر بخوانید، مغز شما با نحوه کارکرد زبان جدید بیشتر آشنا می شود. هنگامی که داستانی را به زبان انگلیسی می خوانید، می توانید لغات، دستور زبان و مهارت های نوشتاری خود را همزمان تقویت کنید.

 

 

بیشتر بخوانید:

معرفی کتاب داستان انگلیسی سطح پیشرفته

معرفی کتاب داستان انگلیسی سطح مبتدی

معرفی بهترین مجله های انگلیسی

معرفی کتاب ۴۰۰۰ لغت

معرفی بهترین کتاب های زبان انگلیسی برای مدرسین

دانلود کتاب امریکن انگلیش فایل 1 تا 5 (American English File)

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *