معرفی کتاب داستان انگلیسی سطح پیشرفته

معرفی کتاب داستان انگلیسی سطح پیشرفته

معرفی کتاب داستان انگلیسی سطح پیشرفته

خواندن یکی از سرگرم کننده ترین و موثرترین راه ها برای کمک به بهبود مهارت های زبان انگلیسی شماست. این می تواند به گسترش دایره لغات شما کمک کند و شما را در معرض ساختارهای مختلف جمله قرار دهد، در حالی که از داستان های فوق العاده لذت می برید.

در این مقاله برای دوستداران زبان انگلیسی که در سطوح پیشرفته مسلط به این زبان می باشند به معرفی چند کتاب جذاب و مناسب سطح شان پرداخته ایم و امیداوریم با خواندن این کتاب ها در کنار لذت بردن از زبان انگلیسی به بهبود مهارت های زبانی شما نیز کمک نماییم.

 

چرا خواندن داستان یکی از بهترین راه های یادگیری زبان انگلیسی است؟

یادگیری زبان انگلیسی از طریق داستان به چند دلیل یک روش مطالعه کامل است.

آنها را با سرعت خود پیش ببرید

خواندن داستان یکی از آرامش بخش ترین راه ها برای یادگیری زبان انگلیسی است. این به این دلیل است که می توانید کنترل کنید که می خواهید اطلاعاتی را که مطالعه می کنید چقدر سریع دریافت کنید. می توانید در اوقات فراغت خود جملات را دوباره بخوانید، از جملاتی عبور کنید و یا آن ها را به صورت دقیق بررسی نمایید. حتی می توانید از کتاب های صوتی استفاده کنید، اگر از آنها لذت می برید. این می تواند یک راه عالی برای تمرین مهارت های گوش دادن به زبان انگلیسی شما باشد.

به سرعت پیشرفت کنید

اکثر زبان‌آموزان بزرگسال خواندن را ساده‌ ترین مهارت از چهار مهارت زبانی می ‌دانند، و این فقط به این دلیل نیست که بر روی آن کنترل بیشتری دارند. همچنین به این دلیل است که خواندن به زبان دوم تقریباً به خواندن چیزی دشوار در زبان اول شما نزدیک است. اگر کلمه ای را در یک جمله دشوار در زبان اول خود نمی دانید، معمولاً می توانید آن را از روی متن و محتوا درک کنید. این یک راه طبیعی برای بزرگسالان است که کلمات جدید را در هر زبانی یاد بگیرند.

یادگیری یک زبان بسیار ارزشمند است، اما کار آسانی نیست. طبیعی است که برخی مواقع احساس کنید پیشرفت شما خیلی کند پیش می رود. وقتی احساس ناامیدی می کنید، سعی کنید چند داستان انگلیسی بخوانید. هر روز نیم ساعت به خواندن داستان های انگلیسی بپردازید و در کوتاه ترین زمان قادر خواهید بود کل پاراگراف ها را به راحتی درک کنید. وقتی این اتفاق می افتد، احساس زیبایی خواهید داشت – بدون مکث، بدون ترجمه در ذهن شما، فقط درک روان!

گرامر را در عمل ببینید

یکی از عوارض جانبی عالی در کنار بهبود مهارت های خواندن انگلیسی شما، بهبود گرامر شما خواهد بود.

این روزها، معلمان زبان، اغلب به زبان آموزان توصیه می کنند که روی قواعد گرامری وسواس نداشته باشند. تئوری این است که اگر زبان آموزان به اندازه کافی با زبان در اشکال طبیعی آن آشنا شوند، قوانین را به طور طبیعی جذب خواهند کرد.

با خواندن داستان های انگلیسی بیشتر و این فرصت را خواهید داشت که گرامر انگلیسی را به روشی طبیعی تر یاد بگیرید. با این کار الگوهایی را که مطالعه کرده اید در عمل مشاهده خواهید کرد و موارد مختلف برای تان واضح تر خواهند شد.

دایره لغات خود را گسترش دهید

خواندن داستان یکی از بهترین راه ها برای جذب کلمات جدید انگلیسی است. وقتی کلمات جدیدی را در یک داستان کشف می کنید، فرصتی برای یادگیری آنها در متن پیدا خواهید کرد. اغلب، در برخی مواقع بدون نیاز به جستجوی کلمه جدید، با پیدا کردن سرنخ‌ هایی در جمله اطراف آن، متوجه می‌شوید که چه معنایی دارد.

از آنجایی که مغز شما برای یافتن معنای این کلمه کمی سخت تر از بررسی یک فرهنگ لغت کار کرده است، به احتمال زیاد در مغز شما ماندگارتر خواهد بود. شما همچنین نسبت به ظرافت های نحوه استفاده از این کلمه حساس تر خواهید بود، به این معنی که احتمال بیشتری وجود دارد که خودتان از آن به درستی استفاده کنید. این جالب تر از استفاده از فلش کارت است و بسیار موثرتر می باشد.

از زبان انگلیسی در زیباترین شکل آن لذت ببرید

وقتی مردم از غنای زبان انگلیسی صحبت می کنند، منظورشان همان زبان انگلیسی است که در داستان ها استفاده می شود. وقتی صحبت می شود، انگلیسی در ساده ترین شکل خود استفاده می شود. قواعد گرامری بی پروا شکسته می شوند و کلمات معمولاً بر اساس ساده ترین گزینه انتخاب می شوند تا خاص ترین گزینه.

نوشتن در داستان های انگلیسی به انگلیسی که در تمرین های گرامر مطالعه کرده اید نزدیک تر است. واژگان نیز معمولا هنری تر می باشند. نویسندگان وقت خود را صرف تفکر در مورد کلمات مناسب برای استفاده با در نظر گرفتن سایه های ظریف معنی می کنند.

اگر به عنوان یک دوستدار زبان انگلیسی و همچنین به دلایل کاربردی تر مطالعه می کنید، خواندن داستان ها واقعاً مفید خواهد بود.

 

کتاب داستان های انگلیسی سطح پیشرفته

در این سطح، تقریباً می توانید هر چیزی را که به آن علاقه دارید بخوانید! در اینجا چند پیشنهاد برای شروع شما وجود دارد.

۱. To Kill a Mockingbird

To Kill a Mockingbird

یک اثر کلاسیک مطلق که از دیدگاه یک دختر جوان سفید پوست به نام Scout نوشته شده است که در دهه 1930 آمریکا بزرگ می شود. پدر او وکیلی است که از تام رابینسون، مردی سیاه پوست دفاع می کند، که قرار است به خاطر جنایت وحشتناکی که مرتکب نشده مجازات شود. با وجود پرداختن به چنین موضوعات مهمی، رمان بسیار دلنشینی است.

 

۲. 1984

۲. 1984

یک رمان علمی تخیلی کوتاه و درخشان که در آینده ای کابوس وار روایت می شود که در آن یک دولت تمام جنبه های زندگی شهروندان خود از جمله زبان و اندیشه را کنترل می کند. حقیقت دیگر معنایی ندارد و کشور پیوسته در حال جنگ با دشمنی ناشناخته است.

 

۳. The Adventures of Tom Sawyer

The Adventures of Tom Sawyer

داستانی شیرین که ماجراهای روزمره یک پسر مدرسه ای بازیگوش به نام تام را دنبال می کند. او در یک شهر خیالی در ساحل می سی سی پی با عمه اش زندگی می کند. این کتاب در سال 1876 نوشته شده است، بنابراین بسیاری از زبان ها قدیمی است، اما بسیاری از دانش آموزان هنوز هم به دلیل جذابیت و بینش آن نسبت به فرهنگ تاریخی آمریکا، یادگیری با آن را انتخاب می کنند.

 

۴. The Kite Runner

The Kite Runner

کتاب بادبادک باز داستان پسر جوانی به نام امیر و دوستانش را روایت می کند که در یک دوره پرتلاطم سیاسی از تاریخ افغانستان بزرگ می شوند. این یک رمان کلاسیک است که بسیاری از دانش آموزان دبیرستانی آمریکایی و بریتانیایی آن را مطالعه می کنند.

 

۵. A Tale of Two Cities

A Tale of Two Cities

این رمان نوشته چارلز دیکنز نویسنده بریتانیایی است. در این رمان تاریخی زندگی در قرن هجدهم در زمان انقلاب فرانسه روایت می شود. واژگان پیشرفته و مفصلی از وقایع آن زمان را نشان می دهد.

 

۶. The Adventures of Sherlock Holmes

The Adventures of Sherlock Holmes

کل مجموعه کتاب های شرلوک هلمز برای سطح پیشرفته زبان، به شدت توصیه می شود، علاوه بر ماجراهای ارائه شده توسط نویسنده آن، آرتور کانن دویل، که در آن شخصیت اصلی کارآگاه خیالی شرلوک هلمز است، آنها بسیار سرگرم کننده هستند که امکان خواندن راحت را فراهم می کند.

 

۷. The Red Queen

The Red Queen

این رمان فانتزی نوشته ویکتوریا آویارد ما را در دنیایی با محیط ویکتوریایی قرار می‌ دهد که شخصیت ‌های آن بیش از تصمیماتشان تحت کنترل هستند، این خون آنهاست که هویت را در جامعه تعریف می‌ کند. این رمان فقط برای سطوح پیشرفته توصیه می شود.

 

۸. Lost

Lost

این داستان که توسط Gillian Flynn نوشته شده است، ناپدید شدن همسر نیک دان را روایت می کند و این که چگونه سوء ظن انجام یک جنایت متوجه او می شود. اما همه چیز آنطور که به نظر می رسد نیست. تنوع زیاد زمان فعل، نثر روان و سرگرم کننده در این رمان رمزآلود قابل توجه است.

 

۹. Lord of the Flies

Lord of the Flies

این کتاب یک کتاب کلاسیک مدرن و یک متن مطالعاتی محبوب برای مدارس سراسر جهان است. هنگامی که گروهی از پسران در جزیره ای بیابانی منزوی می شوند، جامعه ای که آنها ایجاد می کنند به رفتارهای بی رحمانه فرو می روند. گلدینگ از زبان نمایشی و توصیفی، تقریباً مانند شعر، استفاده می‌کند که به شما این احساس را می‌دهد که انگار خودتان در صحنه هستید.

 

۱۰. The Old Man and the Sea

The Old Man and the Sea

ارنست همینگوی به دلیل سبک نوشتاری واضح و سرراست و ساختار جملات کوتاهش که برای زبان آموزان انگلیسی عالی است و بسیاری از مردم آن را در مدرسه خوانده اند، مشهور است. این داستان شجاعانه یک ماهیگیر کوبایی و نبرد او برای فرود آمدن یک مارلین غول پیکر است و معرفی عالی برای همینگوی به عنوان نویسنده می باشد.

 

۱۱. High Fidelity

High Fidelity

خواندن این داستان مدرن برای هر عاشق موسیقی ضروری است، این داستان مدرن از سبک زبانی معمولی استفاده می کند و از دیدگاه شخصیت اصلی، راب، یک صاحب دل شکسته وینیل که در شمال لندن زندگی می کند، نوشته شده است. با مکالمات کوتاه و خنده‌ دار بین شخصیت ‌ها که واقعاً داستان را در حرکت نگه می‌دارد، حسی سریع دارد.

 

۱۲. The Giver

The Giver

لوری از جملات کوتاه و دستور زبان ساده برای خلق داستانی استفاده می کند که از همان ابتدا توجه را به خود جلب کند. این کتاب در مورد پسری به نام جوناس و جامعه ای است که او بخشی از آن است – جایی که آزادی، فردیت و انتخاب وجود ندارد.

 

۱۳. The Curious Incident of the Dog in the Night-Time

The Curious Incident of the Dog in the Night-Time

این رمان رازآلود – با عنوانی اسرارآمیز – خواننده را به سفری به ذهن کریستوفر جان فرانسیس بون، پسر 15 ساله‌ ای می ‌برد که جهان و افراد اطراف خود را به گونه ‌ای متفاوت می ‌بیند.

کریستوفر پس از کشف جسد سگ همسایه، خود را در میانه یک ماجراجویی می بیند. در ادامه داستان، کریستوفر به حقیقت مادرش پی می برد. او همچنین به تنهایی به لندن سفر می کند و در یک امتحان ریاضی سطح A شرکت می کند، همه اینها در جنون هیجان و ترس است.

 

۱۴. Harry Potter and the Philosopher’s Stone

Harry Potter and the Philosopher's Stone

این فهرست بدون این کتاب از ادبیات نوجوانان که توسط جوآن رولینگ معروف (جی کی رولینگ) نوشته شده است کامل نخواهد بود برای کسانی که به دنبال چالشی عالی برای تعمیق بیشتر زبان هستند. بدون شک یکی از بهترین کتاب هایی است که به هر دانش آموز انگلیسی در سطوح پیشرفته توصیه می شود.

 

۱۵. The Hobbit: An Unexpected Journey

The Hobbit: An Unexpected Journey

این کتاب نشان می دهد که چگونه بیلبو بگینز صاحب حلقه قدرت می شود. نوشته جی آر آر تالکین، خواندن آن برای کسانی که در این سطح هستند روان، مستقیم و آسان است. با عبارات توصیفی گسترده و سخنرانی ‌های عمیق که درک آن برای سطح پیشرفته انگلیسی مناسب می باشد. و همچنین از این نویسنده سه گانه ارباب حلقه ها برای دوستداران ژانر فانتزی و تخیلی توصیه می شود.

 

 

بیشتر بخوانید:

معرفی کتاب داستان انگلیسی سطح متوسط

معرفی کتاب داستان انگلیسی سطح مبتدی

معرفی بهترین مجله های انگلیسی

معرفی کتاب ۴۰۰۰ لغت

معرفی بهترین کتاب های زبان انگلیسی برای مدرسین

دانلود کتاب امریکن انگلیش فایل 1 تا 5 (American English File)

رای دهید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *