بهترین چنل‌های یوتیوب برای یادگیری ترکی استانبولی

بهترین چنل‌های یوتیوب برای یادگیری ترکی استانبولی

بهترین چنل‌های یوتیوب برای یادگیری ترکی استانبولی

آیا می دانستید که می توانید ترکی استانبولی را در یوتیوب یاد بگیرید؟

یوتیوب در طول سال ها آنقدر رشد کرده است که جای تعجب نیست که تعداد زیادی کانال برای زبان آموزان وجود دارد.  در حالی که برخی ممکن است برای یادگیری اصول دستور زبان ترکی مفید باشند، برخی دیگر بینشی در مورد اینکه چگونه می‌توانید مانند یک محلی شروع به صحبت کنید، می‌دهند.

یادگیری زبان جدید یک چالش است، گاهی اوقات می تواند بسیار خسته کننده باشد. نشستن پشت میز، مدفون در میان کتاب های درسی، تلاش برای درک نکات ظریف دستور زبان، واژگان و… این روش یادگیری می تواند بسیار دشوار باشد، به خصوص برای کسانی که بیشتر با استفاده از قدرت شنیداری یا دیداری قادر به یادگیری هستند. اگر از روش سنتی یادگیری ترکی استانبولی خسته شده اید، یوتیوب می تواند همه چیز را تغییر دهد! ویدیوهای یوتیوب شما را با زبان و همچنین فرهنگ کشور مربوطه آشنا می‌کند و به شما کمک می‌کند قواعد و واژگان را به روشی جالب‌ تر و آسان تر یاد بگیرید. علاوه بر این، تماشای ویدیوها راهی عالی برای بهبود مهارت‌های درک شنیداری شماست. بسیاری از کانال ها دارای گزینه های زیرنویس ترکی یا انگلیسی هستند. بنابراین اگر به درک بهتر محتوا کمک می کند، حتما زیرنویس این ویدیوها را روشن کنید.

این فهرست از کانال‌های یوتیوب ترکی استانبولی به شما کمک می‌کند تا با برخی از بهترین معلمان و پلت‌فرم‌های یادگیری زبان ترکی استانبولی در یوتیوب آشنا شوید.

 

لیست کانال‌های یوتیوب برای یادگیری ترکی استانبولی

  1. Learn Turkish With TurkishClass101.com

این کانال برای یادگیری لغات جدید در زبان ترکی استانبولی عالی است و دارای لیست های پخش متنوعی برای تمرین شنیداری، خواندن و صحبت کردن برای زبان آموزان در تمام سطوح است.

برخی از پربازدیدترین ویدیوهای آن عبارتند از یک ویدیوی 25 دقیقه ای که تمام اصول اولیه را به زبان ترکی به شما آموزش می دهد و مجموعه ای از ویدیوهای 3 دقیقه ای در مورد معرفی خود، احوالپرسی و تشکر کردن در زبان ترکی استانبولی نیز از دیگر محتوای این کانال می باشد.

Learn Turkish With TurkishClass101.com

  1. Turkishle

یک کانال فوق العاده برای یادگیری تمام عبارات پایه و اساسی است که برای رفت و آمد در ترکیه به آن نیاز دارید.

لیست پخش آموزش ترکی آن شامل انواع ویدیوهایی است که شما را با عبارات و واژگان آشنا می کند تا بتوانید حتی به عنوان یک مبتدی در مدت زمان کوتاهی به زبان ترکی استانبولی صحبت کنید!

این کانال همچنین دارای لیست های پخش عالی برای یادگیری بیشتر در مورد فرهنگ ترکیه است و همچنین دارای ویدیوهای مفیدی است که شما را با لهجه های مختلف در کشور ترکیه آشنا می کند.

همچنین یک لیست پخش سرگرم کننده از مردم ترکیه که به غذاها و ویدیوهای مختلف واکنش نشان می دهند با زیرنویس انگلیسی وجود دارد که برای تمرین شنیداری بسیار کمک کننده خواهد بود.

Turkishle

  1. Learn Turkish With Neslihan

Learn Turkish With Neslihan یکی دیگر از کانال های عالی یوتیوب برای زبان آموزان در تمام سطوح است. اما از آنجایی که این کانال به ندرت از انگلیسی استفاده می کند، به ویژه برای افرادی مفید است که قبلاً برخی از اصول ترکی استانبولی را یاد گرفته اند و سعی دارند آنچه را که آموخته اند تقویت کنند.

چیزی که این کانال را منحصر به فرد می کند لیست پخش آن برای یادگیری ترکی از طریق سریال های ترکی است، ابزاری فوق العاده برای زبان آموزان متوسط ​​و پیشرفته! این فیلم ها دارای زیرنویس ترکی هستند که به شما کمک می کند مطالب را دنبال کرده و درک کنید.

Learn Turkish With Neslihan

  1. Learn Turkish With Muki

این کانال یک منبع عالی است برای افرادی که تازه شروع به یادگیری ترکی کرده اند. در ویدیوها، موکی با استفاده از تخته وایت برد خود در مورد مبانی اولیه دستور زبان ترکی و زمان های فعل، درس های اساسی می دهد.

این کانال همچنین دارای لیست های پخش مفیدی برای یادگیری بیشتر در مورد فرهنگ ترکی از طریق عبارات و همچنین برای تمرین صحبت کردن است. حتماً ویدیوهایی را که به شما 50 عبارت ضروری را که باید به زبان ترکی بدانید را به شما آموزش می دهد، تماشا کنید.

Learn Turkish With Muki

  1. Learn Turkish With Turkishaholic

Learn Turkish With Turkishaholic یکی دیگر از کانال های مفیدی است که برای زبان آموزان مبتدی و متوسط ​​طراحی شده است. این کانال شامل لیست های پخش مفید در درس های دستور زبان، تمرین شنیداری و مکالمات ترکی استانبولی است.

هر ویدیو شامل زیرنویس به زبان انگلیسی است که یادگیری را برای شما آسان تر می‌کند. برخی از ویدیوها حتی با پیوندهایی با برگه های تقلب برای درس ارائه می شوند، و اگر می خواهید آنچه را در ویدیو یاد گرفته اید مرور کنید، منبع مفیدی است.

اما بهتر از آن، یک لیست پخش به طور خاص برای یادگیری زبان ترکی از طریق داستان وجود دارد که بسیار در روند یادگیری کمک کننده خواهد بود، زیرا داستان ها پایه و اساس یادگیری به روش داستانی هستند.

Learn Turkish With Turkishaholic

  1. Online Turkish Lessons

این کانال یکی از کانال های قدیمی برای زبان آموزان است. این کانال شامل 18 درس به زبان ترکی است که برای مبتدیانی که تازه شروع به آشنایی با دستور زبان ترکی کرده اند، طراحی شده است. این کانال بسیار شبیه گوش دادن به یک سخنرانی در کلاس درس است و می تواند کمی شبیه به یک کلاس آنلاین ترکی استانبولی باشد.

بنابراین اگر به دنبال راهی برای تقویت قواعدی هستید که در کلاس درس یاد گرفتید، این کانال منبعی مناسب برای شما است!

Online Turkish Lessons

  1. Language Animated

Language Animated کانالی است که به آموزش زبان ها از طریق انیمیشن اختصاص دارد!

این کانال به ویژه به علت انتخاب واژگان و عبارات جدید به زبان ترکی استانبولی، مفید است. از آنجایی که ویدیوها کوتاه، دقیق و کاملاً متحرک هستند، اگر می‌خواهید ترکی استانبولی را با استفاده از انیمیشن فرا بگیرید، در کنار دیگر روش‌های یادگیری کمک کننده خواهد بود.

Language Animated

  1. Easy Turkish

Easy Turkish  یک کانال سرگرم کننده برای یادگیری ترکی استانبولی است که سازندگان آن مصاحبه های غیررسمی را با ترکی زبانان در خیابان ضبط کرده و به اشتراک می گذارند!

در هر ویدئو، ترکی زبانان در خیابان به سوالات مختلف پاسخ می دهند. آنها در مورد عقاید و زندگی روزمره خود صحبت میکنند و این باعث می شود که زبان عامیانه ترکی استانبولی و تفاوت های ظریف فرهنگ ترکی را تشخیص دهید.

از آنجایی که همه ویدیوها دارای زیرنویس ترکی و انگلیسی هستند، منبع مفیدی برای گوش دادن به زبان ترکی استانبولی در زندگی واقعی است.

Easy Turkish

  1. Türkçe Hocam Pınar Gençer

این کانال با تکیه بر کتاب های درسی که معمولاً برای آموزش ترکی استانبولی به خارجی ها در ترکیه استفاده می شود، درس های ترکی مبتدی تا متوسط ​​را به سبک سخنرانی تدریس می کند.

از آنجایی که همه ویدیوها به زبان ترکی استانبولی با زیرنویس انگلیسی هستند، ویدیوها برای تمرین شنیداری و غوطه ور شدن در محیطی به زبان ترکی استانبولی عالی هستند.

Türkçe Hocam Pınar Gençer

  1. Reşat Ören

اگرچه ترکی تنها زبانی نیست که در این کانال آموزش داده می‌شود، اما یک لیست پخش فوق‌العاده وجود دارد که تماماً در مورد یادگیری ترکی استانبولی است.

این کانال شامل ویدیوهایی است که زبان آموزان ترکی استانبولی را با اصولی مانند ساختار دستوری و واژگان پایه آشنا می کند.

سایر ویدیوهای این لیست پخش شامل موضوعاتی مانند نحوه شروع مکالمه به زبان ترکی، تصورات نادرست در مورد ترکیه و کلماتی که حتی توسط افراد بومی به اشتباه تلفظ می شوند را پوشش می دهد!

Reşat Ören

  1. Learn Turkish with Turkish Coffee

کانال یوتیوب Learn Turkish with Turkish Coffee منبعی عالی برای کسانی است که علاقه مند به یادگیری زبان ترکی استانبولی هستند. در این کانال ویدیوهای متنوعی با موضوعاتی مانند یادگیری افعال، واژگان و ترکی استانبولی برای مبتدیان ارائه می شود. برای زبان آموزان پیشرفته تر، این کانال همچنین تمرین شنیداری را ارائه می دهد.

اگر علاقه مند به یادگیری زبان ترکی هستید یا فقط می خواهید مهارت های زبان ترکی استانبولی خود را بهبود ببخشید، حتماً این کانال را دنبال کنید.

Learn Turkish with Turkish Coffee

  1. Learn Turkish With Ali Yılmaz

در این کانال همه چیز در مورد گفتگوهای طبیعی به زبان ترکی است!

این کانال ویدیوهایی را ارائه می دهد که در آن به زبان ترکی با مهمانانی که به صورت سریالی با نام“Let’s Meet and Talk” دعوت می کند، گفتگو می کند. همچنین مجموعه‌ای از ویدیوها به نام “Let’s Make 1 Story with 3 Words” وجود دارد که تمرین خود به خودی صحبت کردن را انجام می‌دهد.

اگرچه اکثر ویدیوها دارای زیرنویس نیستند، اما در ویدیوها به آرامی و واضح صحبت می‌ کنند و این امر باعث می‌شود زبان‌آموزان در همه سطوح بتوانند آن را دنبال کنند.

Learn Turkish With Ali Yılmaz

  1. Learn Turkish – Türkçe Öğren

به دنبال یک دوره آموزشی به سبک کلاس درس هستید، اما  می خواهید از خانه یاد بگیرید؟

Learn Turkish – Türkçe Öğren کانالی است که توسط دانشگاه آنادولو اداره می شود که در آن مدرسان زبان ترکی استانبولی دروس مبتدی و پیش متوسطه را به صورت آنلاین از طریق ویدئوهای یوتیوب آموزش می دهند.

این کانال یک منبع عالی و معتبر برای به دست آوردن اطلاعات ضروری ترین دستور زبان های ترکی استانبولی است.

Learn Turkish – Türkçe Öğren

  1. Learn Turkish With Burcu

آموزش زبان ترکی با Burcu کانالی است که تمام راه های سرگرم کننده برای یادگیری زبان ترکی استانبولی را به کار میگیرد.

لیست های پخش برای یادگیری از طریق آهنگ ها، سریال های تلویزیونی ترکی، وبلاگ ها و داستان ها وجود دارد که آن را به منبعی عالی برای انتخاب عبارات و اصطلاحات ترکی تبدیل می کند. زیرنویس‌ها به زبان انگلیسی موجود است، اما Burcu بینندگان خود را تشویق می‌کند که ابتدا بدون زیرنویس تماشا کنند تا تمرین کنند. بسیاری از ویدیوها همچنین فهرستی از واژگان تحت پوشش را شامل می‌شوند که تمرین و یادگیری آن را آسان‌تر می‌کند.

Learn Turkish With Burcu

سخن آخر

اکنون لیستی از کانال های یوتیوب ترکی استانبولی برای یادگیری و همچنین پیشرفت مهارت هایتان دارید که می توانید با توجه به سلیقه خود آنها را بررسی کنید. اگر شما نیز با دیگر کانال های مرتبط آشنا هستید، با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذازید.

 

همچنین می توانید برای یادگیری اصولی زبان ترکی استانبولی در کلاس های آنلاین و حضوری آموزش زبان ترکی استانبولی موسسه دهخدا شرکت کنید.

 

 

 

مطالب مرتبط به آموزش زبان ترکی استانبولی:

بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان ترکی استانبولی

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان ترکی استانبولی

بهترین فیلم و سریال ها برای یادگیری زبان ترکی

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *