بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان ترکی استانبولی

بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان ترکی استانبولی

بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان ترکی استانبولی

زبان ترکی استانبولی زبانی جذاب است که یادگیری این زبان می تواند درهای فرهنگ مردم و دیدگاه های جدید را  به روی شما  باز کند. همچنین این زبان امروزه یکی از زبان های پرطرفدار برای یادگیری بین ایرانیان می باشد.امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی، یادگیری زبان بسیار آسان است. یکی از روش هایی که به یادگیری و پیشرفت دانش زبانی شما کمک می کند استفاده ازپادکست های های آموزش زبان می باشد. پادکست ها بسیار مناسب کسانی است که وقت کافی برای یادگیری ندارند. این افراد می توانند فقط با گوش دادن به این پادکست های آموزش زبان سطح زبانی خود را بالاتر ببرند. در این مقاله قصد داریم پادکست هایی که مناسب تقویت زبان ترکی استانبولی است را از سطح مبتدی تا پیشرفته طبقه بندی و معرفی کنیم.

چرا باید از پادکست برای تقویت زبان ترکی استفاده کنیم؟

قطعا تا به حال این جمله را شنیده اید که اگر در محیطی که زبان مورد نظر شما صحبت می شود قرار بگیرید سریعتر زبان یاد می گیرید.

پادکست هم به شما امکان گوش دادن و غرق شدن در زبان را به واسطه ی افراد بومی را در اختیار شما قرار می دهد و اگر اگر بتوانید عادت کنید که به طور مرتب به پادکست های ترکی زبان را گوش کنید، تجربه مشابهی مانند قرار گرفتن در محیط را برای شما به ارمغان می آورد.

شما می توانید زمانی در ترافیک هستید، کار های خانه را انجام می دهید و… به پادکست های زبان گوش کرده و از زمان خود حداکثر استفاده را داشته باشید.

مزایای استفاده از پادکست برای تقویت زبان:

– پادکست ها به شما کمک می کنند بیشتر با زبان مورد نظر آشنا شوید.

– به شما کمک می کنند تلفظ صحیح کلمات را یاد بگیرید و لهجه خود را بهبود ببخشید.

 – مهارت های شنیداری و درک شما را به شیوه ای سرگرم کننده بهبود می بخشند.

– الگوهای جملات خاصی را که می توانید استفاده کنید به شما آموزش می دهند.

– به شما یاد می دهند که چگونه از دستور زبانی که یاد گرفته اید استفاده کنید.

– به شما کمک می کنند دایره لغات خود را تقویت کنید.

پادکست های ترکی استانبولی مناسب سطح مبتدی

 

TurkishClass101

هر قسمت از پادکست TurkishClass101 حاوی اطلاعات زبانی و همچنین نکات فرهنگی بسیار متنوع می باشد که از سطح مبتدی تا سطح پیشرفته طبقه بندی شده و مناسب همه ی زبان آموزان در همه ی سطوح علی الخصوص زبان آموزان مبتدی است. میانگین مدت زمان هر قسمت از پادکست TurkishClass101 حدود 7 دقیقه می باشد.

TurkishClass101

شما همچنین می توانید با مراجعه به وب سایت TurkishClass101

 پادکست هارا به صورت رایگان دریافت و از دیگر امکانات وب سایت استفاده کنید.

 

Learn Turkish with LinguaBoost

هر قسمت از این پادکست حاوی اطلاعاتی در مورد یک موضوع خاص است که به صورت ساده بیان شده و بر روی کلمات و عباراتی تمرکز می کند  که در زبان ترکی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این پادکست توسط افراد بومی میزبانی می شود و تمام مطالب ترجمه شده موجود است.

Learn Turkish with LinguaBoost

میانگین مدت زمان هر قسمت از پادکست Learn Turkish with LinguaBoost حدود 10 دقیقه می باشد.

 

Fluent In Turkish

پادکست Fluent In Turkish با وجود داشتن تعداد محدودی قسمت، یک پادکست عالی آموزش زبان ترکی استانبولی برای مبتدیان است زیرا واژگان اولیه و کاربردی و همچنین قواعد و نکات دستوری زبان را پوشش می دهد. به عنوان مثال، با استفاده از این پادکست شما یاد خواهید گرفت که چگونه به زبان ترکی با مردم احوالپرسی کرده و با الگوهای جملات مورد استفاده و رایج در ترکیه آشنا شوید. میانگین مدت زمان هر قسمت از پادکست Fluent In Turkish حدود 10 دقیقه می باشد.

Fluent In Turkish

Let’s Learn Turkish

این پادکست توسط یک ترک زبان و دوست اسپانیایی او که قصد داشت زبان ترکی را یاد بگیرد، میزبانی می شود. هر قسمت موضوع متفاوتی را در مورد زبان ترکی پوشش می دهد و گرامر های زبان ترکی را به زبانی ساده بیان می کند. با پیشرفت قسمت ها سطح محتوای پادکست هم سخت تر می شود. میانگین مدت زمان هر قسمت از پادکست Let’s Learn Turkish حدود 4 دقیقه می باشد.

Let’s Learn Turkish

یکی دیگر از پادکست های ترکی عالی که بسیار مناسب کسانی است که به تازگی شروع به یادگیری زبان ترکی کرده اند. یکی از نکات منفی این پادکست هم محدود بودن قسمت های پخش شده می باشد. با این حال، منبع خوبی برای یادگیری دستور زبان و ریشه شناسی زبان ترکی است. علاوه بر این، در مورد تاریخ و فرهنگ ترکیه نیز صحبت می کند.

پادکست های ترکی استانبولی مناسب سطح متوسط

 

Learn Turkish with Turkish Coffee

در این پادکست کاملا به زبان ترکی صحبت می شود و هیچ یک از قسمت های این پادکست به زبان انگلیسی نیست. با این حال، میزبان آهسته و واضح صحبت می کند. همچنین هر قسمت از پادکست به شکل متن نیز ارائه می‌شود که نکته ی بسیار مثبتی است. معمولاً در هر قسمت در رابطه با نکاتی برای یادگیری ترکی صحبت می شود تا بتوانید روند یادگیری خود را ارتقا دهید. میانگین مدت زمان هر قسمت از این پادکست حدود 10 دقیقه می باشد.

Learn Turkish with Turkish Coffee

Turkish Tea Time

میزبان این پادکست یک مهاجر آمریکایی است. هر قسمت یکی از دستور زبان های ترکی را پوشش می‌دهد،یکی از نکات جالب این پادکست این است که میزبان اغلب سعی دارد موضوعات خنده‌دار و تابو را به جای موضوعات معمولی انتخاب ‌کند. گرچه این پادکست قسمت‌های جدیدی تولید نمی‌کند اما در حال حاضر درس‌های زیادی برای شنیدن در دسترس می باشد. میانگین مدت زمان هر قسمت از این پادکست حدود 15 الی 20 دقیقه می باشد.

Turkish Tea Time

پادکست های ترکی استانبولی مناسب سطح پیشرفته

 

SBS Turkish

پادکست SBS ترکی از سرویس پخش ویژه استرالیا است که پخش رادیویی را به زبان های مختلف ارائه می دهد. این پادکست رویدادهای خبری جهانی را به زبان ترکی پوشش می دهد. البته گاهی نقل قول های انگلیسی هم شنیده می شود که باعث درک آسان تر پادکست توسط زبان آموزان می شود. میانگین مدت زمان هر قسمت از این پادکست حدود 10 دقیقه می باشد.

SBS Turkish

Bilim Kazanı

این پادکست ترکی توسط سه فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد میزبانی می شود که با کارشناسان در مورد موضوعات مختلف مرتبط با علم صحبت می کنند. پادکست اخیراً قسمت جدیدی پخش نکرده اما  قسمت های موجود برای زبان آموزان سطه پیشرفته بسیار مفید خواهد بود. این پادکست را برای کسانی که به علم علاقه دارند توصیه می کنیم.

Bilim Kazanı

نکاتی برای یادگیری موثرتر ترکی با پادکست

  • پادکستی مناسب با سطح زبانی خود انتخاب کنید.
  • موضوعاتی را انتخاب کنید که به آن علاقه مند هستید.
  • سعی کنید به طیف وسیعی از پادکست های مختلف گوش دهید.
  • تداوم و روتین بسیارمهم است.
  • اگر پادکستی که گوش می کنید دارای متن نیز می باشد، می توانید عبارات و کلمات جدید را استخراج و یادداشت کنید.
  • و در آخر تمرین کنید و انگیزه دادن به خود را فراموش نکنید!

یافتن پادکست هایی برای یادگیری  زبان ترکی آسان است، اما همه آنها خوب نیستند. در واقع برخی از آنها زمان شما را به طور کامل تلف می کنند. استفاده ازپادکست های مناسب می تواند باعث افزایش اعتماد بنفس و دانش زبانی شما شود. در این مقاله سعی کردیم بهترین پادکست هارا با توجه به نظرات کاربران ، مطالعه ، بررسی و گردآوری کنیم.

اگرشما هم  پادکست های دیگری برای یادگیری زبان ترکی می شناسید با ما در قسمت نظرات درمیان بگذارید!

 

همچنین می توانید برای یادگیری اصولی زبان ترکی استانبولی در کلاس های آنلاین و حضوری آموزش زبان ترکی استانبولی موسسه دهخدا شرکت کنید.

 

 

مطالب مرتبط به زبان ترکی استانبولی:

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان ترکی استانبولی

بهترین فیلم و سریال ها برای یادگیری زبان ترکی

چرا باید زبان ترکی استانبولی یاد بگیریم؟

بهترین چنل‌های یوتیوب برای یادگیری ترکی استانبولی

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *