بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان ترکی استانبولی

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان ترکی استانبولی

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان ترکی استانبولی

زبان ترکی استانبولی زبانی جذاب است که یادگیری این زبان می تواند درهای فرهنگ مردم و دیدگاه های جدید را  به روی شما  باز کند. همچنین این زبان امروزه یکی از زبان های پرطرفدار برای یادگیری بین ایرانیان می باشد.امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی، یادگیری زبان بسیار آسان است. یکی از روش هایی که به یادگیری و پیشرفت دانش زبانی شما کمک می کند استفاده ازاپلیکیشن های آموزش زبان می باشد. در این مقاله بهترین اپلیکیشن های آموزش ترکی استانبولی را به شما معرفی می کنیم که به شما در یادگیری این زبان جذاب کمک خواهد کرد. در این مقاله، ۱۳ اپلیکیشن معروف برای یادگیری زبان ترکی استانبولی را آورده ایم که به طور خلاصه بهترین در هرمهارت را در جدول زیر گرد آوری کرده ایم.

جزو بهترین در تمامی مهارت ها Babbel
بهترین برای تقویت مکالمه Pimsleur
بهترین برای افراد مبتدی Monday
بهترین برای یادگیری لغت Drops
جزو بهترین در تمامی مهارت ها Rosetta Stone
بهترین برای یافتن اساتید بومی Italki
بهترین برای تقویت مهارت نوشتار Busuu
بهترین برای یادگیری با ویدیو و پادکست TurkishClass101
جزو بهترین در تمامی مهارت ها Duolingo
بهترین برنامه برای تقویت روخوانی ترکی LingQ

Duolingo

اپلیکیشن Duolingo که اخیرا جزو بهترین برنامه یادگیری زبان محسوب می شود، به ۲۳ زبان مختلف به آموزش زبان  می پردازد. یکی از این زبان ها نیز زبان ترکی است. Duolingo که یک روش آموزشی تدریجی در تلفظ، املا و تمرین صحبت ایجاد می کند، یک اپلیکیشن رایگان است که فرصت یادگیری ترکی را از طریق بازی ها، مسابقات و فعالیت های سرگرم کننده ارائه می دهد. اگر جزو افراد مبتدی هستید و تمایل به خرید دوره های مختلف ندارید این اپلیکیشن میتواند برای شما مفید باشد. اپلیکیشن Duolingo رایگان می باشد اما شامل تبلیغات نمی باشد. برای حذف شدن تبلیغات از اپلیکیشن ، باید مبلغ ۶/۹۹ دلاردر ماه هزینه کنید.

Duolingo

Busuu

Busuu که دارای برنامه های آموزشی مختلف ترکی در سطوح مقدماتی و پیشرفته و یکی از معدود اپلیکیشن های برنده جایزه در جهان است. Busuu برخلاف بسیاری از اپلیکیشن های دیگر ، از همان ابتدا شما را وادار به نوشتن می‌کند و این روش برای کمک به یادگیری و به خاطر سپردن کلمات بیشتر بسیار مفید است.
هزینه اشتراک ماهانه اپلیکیشن Busuu  ۹/۹۹ دلار است که با پرداخت آن امکان دسترسی به تمامی امکانات این اپلیکیشن را خواهید داشت.

Busuu

Memrise

Memrise وDuolingo یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن های مورد استفاده برای یادگیری زبان است ولی به مراتب بهتر! طراحی این اپلیکیشن به گونه ای است که پاسخگوی طیف وسیعی از سطوح و نیازهای آموزشی خواننده می باشد. Memrise اپلیکیشنی سرگرم کننده و در عین حال کاربردی است.
هزینه اشتراک ماهانه اپلیکیشن Memrise  ۹ دلار است.

Memrise

Babbel

اپلیکیشن Babbel با تمرکز برتمام مهارت های یادگیری زبان جزو بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان ترکی است . این اپلیکیشن کلمات و عبارات مورد استفاده ی افراد بومی را در قالب موضوعات روزانه و جذاب پوشش می‌دهد. دروس در دوره ترکی Babbel ساده، آسان و همچنین دارای نکات فرهنگی است.
هزینه اشتراک ماهانه اپلیکیشن  Babbel درحدود ۱۴ دلار است.

Babbel

TurkishClass101

یک گزینه عالی برای افراد مبتدی و جزو بهترین برنامه ها برای یادگیری  زبان ترکی است. دروس عمدتاً به شکل ویدیوکلیپ هستند و برخی از درس‌ها فقط دارای یک پادکست صوتی هستند که همه آنها توسط افراد بومی حرفه‌ای در قالب قسمت های کوتاه ارائه می‌شوند وایده‌آل برای کسانی که است که برنامه‌های پرمشغله دارند.
هزینه اشتراک ماهانه اپلیکیشن TurkishClass101 ۸ دلار است.

TurkishClass101

Mondly

Mondly یکی دیگراز گزینه های عالی برای کسانی است که شروع به آموختن زبان ترکی کرده اند. این اپلیکیشن زبان ترکی را با نوشتن، مکالمه و حفظ کردن کلمات آموزش می دهد. یکی از ویژگی های خوب اپلیکیشن Mondly ، امکان آموزش دیدن دروس مختلف ، بدون رعایت ترتیب در آن ها و همچنین مشاهده مکرر قسمت دلخواه است.
هزینه اشتراک ماهانه اپلیکیشن Mondly ۹/۹ دلار است.

Mondly

6000 Words – Learn Turkish Language for Free

همانطور که از نام آن پیداست، این اپلیکیشن برای یادگیری لغات طراحی شده است. دراین اپلیکیشن  لغاتی که بیشترین استفاده روزمره را دارند انتخاب شده اند و این اپلیکیشن این لغات را در بازه زمانی مشخص آموزش می دهد. علاوه بر این، کلمات دارای تصاویرو فایل های صوتی نیز می باشند که باعث ماندگاری بیشتر این کلمات در ذهن خواننده می گردد. یکی دیگر از ویژگی های خوب این اپلیکیشن رایگان بودن آن می باشد.

6000 Words - Learn Turkish Language for Free

Pimsleur

میتوان Pimsleur را بهترین اپلیکیشن برای تقویت و آموختن مکالمات روزمره زبان ترکی دانست. تمامی دوره های Pimsleur صوتی است، بنابراین می توانید در حین پیاده روی یا انجام هر کاری به آموختن زبان بپردازید. فایل های صوتی اپلیکیشن Pimsleur توسط بومیان تهیه شده اند که به یادگیری و بهبود تلفظ زبان ترکی شما کمک می نماید .
هزینه اشتراک ماهانه اپلیکیشن Pimsleur در حدود ۱۵ دلار است.

Pimsleur

Italki

یکی از بهترین راه ها برای تقویت و یادگیری زبان ارتباط گرفتن با افراد بومی است. Italki، یکی از شناخته‌شده‌ترین برنامه‌ها برای یادگیری زبان، به شما این امکان را می‌دهد که با توانید با طیف گسترده‌ای از معلمان بومی با قیمتی مقرون به صرفه ارتباط برقرار کنید. به علاقه مندان یادگیری زبان  ترکی توصیه می شود از Italki استفاده کنند.

Italki

Drops

اگر شماهم جزو آن دسته از افراد هستید که در به خاطرسپردن لغات دچار مشکل می شوید، این اپلیکیشن به علت بهره گیری از انیمیشن های کوتاه مخصوص هر کلمه به یادگیری طولانی مدت و مفهومی لغات به شما کمک خواهد کرد. استفاده روزانه 5 دقیقه از این اپلیکیشن رایگان است. اگر علاقه مند به استفاده ی بیشترازاین اپلیکیشن هستید میتوانید با خریداری اشتراک ماهانه به مبلغی در حدود  دلار۱۰ به صورت جدی تر               آموزش لغات را دنبال کنید.

Drops

Rosetta stone

این اپلیکیشن یکی از قدیمی‌ترین‌ها ویکی ازبهترین ها برای یادگیری زبان های مختلف است. دلیل مورد توجه بودن این اپلیکیشن توسط زبان آموزان استفاده از روش های خلاقانه و نوآورانه درآموزش می باشد. آموزش واژه‌ها و دستور زبان با استفاده از تصویروهمچنین تداوم تکرار باعث یادگیری هرچه بهتر مطالب می گردد .
اشتراک ۳ ماهه این اپلیکیشن به مبلغ ۳۶ دلار می باشد که در ابتدا امکان استفاده ی آزمایشی ۳ روزه ی رایگان را به زبان آموز می دهد.

Rosetta stone

LingQ

LingQ برنامه ای است که به شما کمک می کند زبان را از طریق خواندن متون و گوش دادن به محتوای بومی یاد بگیرید البته به شرطی که سطح زبانی حداقل متوسطی داشته باشید. یکی از بهترین ویژگی های آن این است که می توانید فلش کارت های خود را ایجاد و به دفعات مرورکنید. همچنین این اپلیکیشن به افزایش دامنه ی لغات شما نیز کمک خواهد کرد. اپلیکیشن LingQ رایگان است ولی برای دسترسی به منابع ، دروس و تمرینات بیشتر ، باید اشتراک آن را تهیه کنید.
هزینه اشتراک اپلیکیشن LingQ به صورت ماهانه حدود ۱۳ دلار است.

LingQ

Yunus Emre Enstitüsü

موسسه یونس امره که برای تبدیل ترکی به زبانی موثر در جهان فعالیت می کند و در این راستا پیشرفت چشمگیری داشته است، تمامی دوره هایی را که منتشر می کند در وب سایت رسمی و همچنین اپلیکیشن خود منتشر می کند و دسترسی به آن را برای همه آسان می کند. به لطف اپلیکیشن، می توانید از رویدادها، سخنرانی ها و سمینارهای موسسه نیز مطلع شوید.

Yunus Emre Enstitüsü

سخن پایانی

یافتن اپلیکیشن هایی برای یادگیری  زبان ترکی آسان است، اما همه آنها خوب نیستند. در واقع برخی از آنها زمان شما را به طور کامل تلف می کنند. استفاده ازاپلیکیشن مناسب می تواند باعث افزایش اعتماد بنفس و دانش زبانی شما شود. در این مقاله سعی کردیم بهترین اپلیکیشن هارا با توجه به نظرات کاربران ، مطالعه ، بررسی و گردآوری کنیم .
اگراپلیکیشن های دیگری برای یادگیری زبان ترکی می شناسید با ما در قسمت نظرات درمیان بگذارید!

 

 

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال ها برای یادگیری زبان ترکی

چرا باید زبان ترکی استانبولی یاد بگیریم؟

بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان ترکی استانبولی

بهترین چنل‌های یوتیوب برای یادگیری ترکی استانبولی

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *