آموزش زبان انگلیسی در ۵۰روز ، امکان پذیر است؟

آموزش زبان انگلیسی در ۵۰روز ، امکان پذیر است؟

آموزش زبان انگلیسی در ۵۰روز ، امکان پذیر است؟

سوال بسیاری از زبان آموزان همواره این بوده که « من در چه مدت زمانی می توانم به زبان انگلیسی مسلط شوم؟». عنوان تسلط به زبان انگلیسی در 50 روز هم عنوانی جذاب و وسوسه انگیز است اما نمی توان یک مدت معینی برای تسلط کامل به زبان انگلیسی در نظر گرفت زیرا میزان یادگیری افراد با هم متفاوت است و استعداد یادگیری همه یکسان نیست، همچنین مدت زمان رسیدن به حد تسلط برای کسی که از یک سطح مبتدی شروع می کند نسبت به کسی از یه حد متوسط یادگیری را ادامه می دهد، قطعا برابر نخواهد بود. در این مقاله اما می خواهیم در رابطه با این صحبت کنیم که چه کارهایی را انجام دهیم تا در 50 روز زبان انگلیسی خود را تا حد چشمگیری پیشرفت دهیم.

 

مدت زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی از صفر چقدر است؟

“چقدر طول می کشد تا به زبان انگلیسی مسلط شوم؟” کلی ترین پاسخی که می توانیم به این سوال بدهیم این است که یک مبتدی می تواند زبان انگلیسی را در یک سال یاد بگیرد. اگرچه سرعت عده ای بسیار بیشتر و سرعت تعدادی از افراد نیز کمتر است اما متوسط ​​زمانی که طول می کشد تا یک بزرگسال برای یادگیری زبان انگلیسی به اندازه کافی مسلط شود، در صورتی که به عنوان یک مبتدی شروع کند و حداقل 5 ساعت در روز کار کند، 1 سال است اما فراموش نکنید که همه یکسان نیستند.

آموزش زبان انگلیسی در ۵۰روز ، امکان پذیر است؟

سرعت یادگیری زبان به چه عواملی بستگی دارد؟

اینکه چقدر طول می کشد تا زبان انگلیسی را به راحتی یاد بگیرید به عوامل  مختلفی بستگی دارد. مانند:

  • سطح فعلی انگلیسی شما
  • سطح زبان انگلیسی که می خواهید برسید
  • اینکه در حال حاضر به چه زبان هایی صحبت می کنید.
  • آیا در یک کشور انگلیسی زبان زندگی کنید؟
  • چقدر سخت کار می کنید؟
  • چقدر در یادگیری زبان مهارت دارید؟

و …

 

تخمین مدت زمان رسیدن به سطح زبانی دلخواه

بهترین راه برای تخمین مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی این است که محاسبه کنید چند ساعت طول می کشد تا از سطح فعلی زبان انگلیسی خود به سطحی که می خواهید برسید. برای کسانی که نمی‌دانند یادگیری زبان انگلیسی به طور کلی چقدر طول می‌کشد، اگرچه نه از ابتدا، ما یک روش محاسبه را به اشتراک می‌گذاریم.

 سطح زبان انگلیسی خود را ارزیابی کنید تا متوجه شوید سطح فعلی شما چیست. آزمون تعیین سطح به شما نمره ای در مقیاس CEFR می دهد که شامل شش سطح از A1 تا C2 است.

تصمیم بگیرید که به چه سطحی از زبان انگلیسی نیاز دارید. اکثر افراد برای مطالعه زبان انگلیسی به سطح B2 نیاز دارند، اما این به شغل شما و کشوری که در آن کار می کنید بستگی دارد. در  قسمت زیر در مورد سطوح CEFR و مدت زماتی که نیاز دارید داده شده است.

سطح زبان ساعات مورد نیاز
از صفر تا A1 70
از A1 به A2 150
از A2 به  B1 300
از  B1بهB2 200
از B2 به C1 200
C2  بهC1 از 200

بنابراین اگر به تازگی با زبان انگلیسی شروع کرده اید و باید به سطح B2 برسید، به این معنی است که باید 720 ساعت مطالعه کنید.

پادکست، کتاب، فیلم، سریال، روزنامه برای یادگیری زبان

برای پیشرفت سطح زبان انگلیسی خود در ۵۰ روز چه کنیم؟

در 50 روز اولین اقدامی که باید انجام دهید تعیین سطح زبان انگلیسی خود می باشد. در وهله ی بعدی با فرض اینکه در سطح مبتدی هستید می توانید قدم های زیر را جهت پیشرفت سطح زبانی خود طی کنید.

  1. عبارات و قالب های روزمره را یاد بگیرید.

در زبان انگلیسی عبارات و یا قالب های روزمره ای وجود دارد که اغلب مردم استفاده می کنند. این ها می توانند در زمان مکالمه به زبان انگلیسی به شما کمک کنند انگلیسی را طبیعی تر صحبت کنید. در زیر نمونه ای از این الگوها آمده است.

    I’d love to hear from you.

    I’d love to meet you

    I’d love to see you

    I’d love to know her.

  1. کارهایی را که دوست دارید به زبان انگلیسی انجام دهید.

یکی از ساده ترین راه ها برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده از چیزهایی است که مورد علاقه شماست. این کار هم شما را تشویق می کند و هم به یادگیری انگیزه می دهد. به عنوان مثالاگر از فیلم دیدن لذت می برید می توانید فیلم ها و سریال های انگلیسی زبان تماشا کنید.

بیشتر بخوانید: یادگیری زبان انگلیسی با فیلم سینمایی ، سریال ، انیمیشن

  1. پادکست، کتاب، فیلم، سریال، روزنامه

ابزار یادگیری زبان انگلیسی اکنون همه جا هست. همه جا می توانید ابزاری برای یادگیری بیابید. به عنوان مثال، اگر یک پادکست انگلیسی در مورد موضوع مورد علاقه خود جستجو کنید، قطعا آن را پیدا خواهید کرد.

اکنون تماشای آنلاین برنامه های تلویزیونی، فیلم ها یا سریال  به زبان انگلیسی بسیار آسان است.

حتما بخوانید: پادکست برای یادگیری زبان انگلیسی

پادکست، کتاب، فیلم، سریال، روزنامه

 

  1. کلمات و عبارات مختلف یاد بگیرید.

اگر در حین مطالعه، تماشا یا گوش دادن با کلمات جدید و جالب انگلیسی مواجه شدید، فهرستی از آنها را تهیه کنید. سپس این لیست را در جایی که می توانید ببینید قرار دهید وهنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی سعی کنید از کلمات موجود در این لیست استفاده کنید.

 

  1. به طور منظم برای انگلیسی وقت بگذارید.

وقتی یادگیری زبان انگلیسی را به یک عادت تبدیل کنید و بتوانید آن را حفظ کنید، در واقع به موفقیت نزدیک تر شده اید. مطالعه منظم و مداوم بسیار مفیدتر از کلاس های فشرده چهار ساعته در یک روز از هفته است.

 

  1. دوره های آنلاین و حضوری انگلیسی

دوره های آنلاین و حضوری زبان انگلیسی این یکی دیگر از راه های موثر برای کسی است که نمی داند چگونه انگلیسی را به راحتی یاد بگیرد.

 ممکن است زمانی که در یک برنامه کاری پر مشغله باشید، امکان ثبت نام و اختصاص زمان برای یک دوره حضوری وجود نداشته باشد. دوره های آنلاین انگلیسی می تواند جایگزین خوبی برای صرفه جویی در زمان باشد. دوره های آموزش زبان آنلاین و حضوری موسسه دهخدا به این منظور طراحی شده اند تا در سریعترین زمان زبان آموزان را به سطح دلخواه خود برسانند.

 

دوره های آنلاین و حضوری آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان مبتدی تا پیشرفته با اساتید مجرب

 

 

سخن آخر

در این مقاله در رابطه با مدت لازم برای رسیدن به سطح دلخواه در زبان انگلیسی و امکان رسیدن به حد تسلط در زبان انگلیسی در 50 روز صحبت کردیم و در ادامه مقاله روش های پیشرفت سریع در 50 روز را توضیح دادیم.

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

مدت زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری سریع زبان انگلیسی برای مهاجرت

انگیزه یادگیری زبان انگلیسی ،معرفی بهترین روش ها

رای دهید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *