بهترین مدرس زبان انگلیسی ،استاد ایده آل چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین مدرس زبان انگلیسی ،استاد ایده آل چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین مدرس زبان انگلیسی

بهترین معلم زبان انگلیسی می تواند تاثیر بسزایی در روند یادگیری زبان آموزان داشته باشد. بهترین استاد زبان خصوصیات منحصربفرد هر زبان آموز را کشف می کند و همواره مشوق آن ها برای دست یابی به بهترین اهداف هست. زبان انگلیسی در سراسر جهان به صورت گسترده استفاده می شود. کسانی که زبان انگلیسی برایشان جزء زبان های بومی تلقی نمی شود می توانند با فراگیری این زبان به بهبود شرایط خود در زمینه های مختلف در کار و تحصیل و مواردی دیگر بپردازند. یک معلم انگلیسی خوب و مجرب می تواند به زبان آموز کمک کند تا در مهارت های اصلی زبان انگلیسی از جمله listening، writing، reading، speaking، pronounciation پیشرفت کرده و بهترین روند آموزشی را دنبال نمایند.

 

توصیف یک معلم خوب به انگلیسی

یک استاد انگلیسی خوب، مجرب و با دانش زبان انگلیسی می تواند در مسیر آموزش زبان آموز و آینده او تاثیر شایانی داشته باشد. مدرسین مجرب و عالی زبان انگلیسی همواره باید پر انرژی و سرشار از انگیزه باشند. دارای قدرت خلق ایده های جدید و همچنین تغییر در بسیاری از موارد از پیش تعیین شده از ویژگی های بهترین دبیر زبان انگلیسی می باشد.

یک تیچر انگلیسی باید ویژگی هایی چون صبر و شکیبایی، سختکوشی و انعطاف پذیری و بروز بودن را در خود داشته و یا پرورش دهد. همچنین یک معلم خوش اخلاق می تواند به جذب زبان آموز برای علاقه مند شدن به یادگیری زبان بسیار موثر باشد. در ادامه به بررسی ویژگی های مهم و اصلی بهترین مدرس زبان انگلیسی خواهیم پرداخت. این موارد برای بهترین استاد زبان انگلیسی در جهان ضروری است. همچنین ویژگی بهترین معلم خصوصی زبان انگلیسی یا گروهی می باشند.

 

صبر و شکیبایی

بهترین استاد زبان انگلیسی باید متوجه این موضوع باشد که زبان آموزان با یکدیگر تفاوت داشته و برخی از آن ها سریع تر از برخی دیگر مطالب را یاد می گیرند. در نتیجه یک مدرس زبان باید بسیار صبور باشد تا تمامی زبان آموزان بتوانند براحتی مطالب تدریس شده را فراگیرند و همچنین یک معلم زبان باید بیشتر به زبان آموزانی که در یادگیری کمی کند عمل می کنند توجه کرده تا آن ها گوشه گیر نشده و انگیزه خود را برای یادگیری از دست ندهند. در نتیجه روش تدریس یک معلم زبان انگلیسی باید برای تمامی زبان آموزان مورد تایید باشد.

 

قدرت مانور یا انعطاف پذیری

از ویژگی های بهترین استاد های زبان انگلیسی این است که برای هر کلاس و شرایط آن یک مدل رفتار و برنامه خاص را داشته باشد. معلم کلاس زبان انگلیسی باید خود را با شخصیت های متفاوت زبان آموزان نسبت به سن و سطح یادگیری آن ها و موارد دیگر تطبیق دهد و به روند آموزش و یادگیری آن ها توجه نماید و برنامه کلاس و نحوه تدریس خود را بر این اساس تنظیم نماید. با این ویژگی یک معلم خوب زبان می تواند در هر زمانی بدون اینکه مشکلی و یا اختلالی در تدریس بوجود آید روش خود را تغییر داده و بهترین روش تدریس را برگزیند.

 

تعامل سازنده با زبان آموزان

بهترین اساتید زبان انگلیسی باید گوشی شنوا داشته باشند و به زبان آموزان اجازه دهند تا براحتی در کلاس صحبت کرده و نظرات خود را ارائه نمایند تا حس اعتماد بین خود و زبان آموزان را بوجود آورده و در نتیجه با توجه به نیازهای آن ها به تدریس در جهت بهبود روند یادگیری آن ها بپردازد. و با ارتباطی موثر و با ایجاد حس آرامش و امنیت در کلاس باعث شود که زبان آموزان حس ارزشمندی را برای خود در کلاس قائل شوند.

 

تجربه

مطمئنا یکی از مهم ترین ویژگی های یک معلم زبان انگلیسی برای اینکه بتواند به عنوان بهترین مدرس زبان انگلیسی مطرح شود تجربه او در تدریس مخصوصا زبان انگلیسی است. هر چند نمی توان فقط با معیار تجربه در مورد مدرسین قضاوت کرد اما تجربه می تواند باعث شود تا یک معلم بداند در هر شرایطی باید چگونه عمل کرده تا بتواند بهترین نتیجه را دریافت نماید. همچنین مدرسین با تجربه از دانش بالایی برخوردار می باشند.

 

پر انرژی و با انگیزه

مدرسین حرفه ای و خلاق زبان انگلیسی باید بسیار پر انرژی و با انگیزه در کلاس ظاهر شوند تا حس اشتیاق به یادگیری را در زبان آموزان ایجاد کرده و یادگیری زبان انگلیسی را مخصوصا برای آن دسته از زبان آموزانی که کمی در یادگیری مشکل دارند آسان و جذاب ترسیم نمایند و کلاس را از حالتی خشک و کسل کننده به سمت کلاسی پویا و سرگرم کننده همراه با آموزشی موثر تبدیل نمایند.

 

قدرت خیال پردازی

معلمی که دارای قدرت خیال پردازی و ذهنی خلاق است در کلاس زبان انگلیسی می تواند باعث برانگیخته شدن ذهن زبان آموزان شود. ایده های جدید مدرس زبان انگلیسی می تواند یکنواخت بودن کلاس زبان را از بین ببرد و باعث شود زبان آموزان به صورت فعال در کلاس به بحث و فعالیت بپردازند. به قول آلبرت انیشتین که قدرت تخیل بسیار مهم تر از دانش می باشد. پیشرفت افراد تنها از طریق تحصیل ممکن می شود. بدون تخیل، تحصیل تبدیل به یک بازیافت هوشمندانه از دانش مشابه منتقل شده از مدرس به زبان آموز و از زبان آموز به معلم از طریق امتحان است. کسب علم باید بیشتر از انتقال علم عمل کند. این کار بوسیله تقویت قدرت تخیل که باعث شکوفایی علم و دانش ما می شود و حرکت رو به جلو رقم می زند گردد. در نتیجه معلم خلاق می تواند مهارت های مختلف را به صورت جذاب و موثر تدریس نماید.

 

نوآوری و خلق ایده

یکی از ویژگی های بهترین مدرس زبان انگلیسی نوآوری و خلق ایده های جدید است. یک معلم نوآور در برخی از مواقع از مسیر اصلی خارج می شود تا در مسیر درست قرار گیرد. زبان آموزان بسیار علاقه مند به معلمین نوآور و خلاق هستند از ویژگی یک معلم خلاق می توان به:

۱. انعطاف پذیری و خلق ایده

۲. شجاعت در متفاوت بودن و استفاده از روش های منحصربفرد

۳. توانایی تغییر مسیر برای قرار گرفتن در روند مناسب

۴. تجربه ایده های نو و جدید

۵. پر انرژی و سرحال بودن

اشاره کرد.

 

قدرت مدیریت کلاس

یک معلم خوب زبان انگلیسی باید دارای مهارت بالایی در مدیریت کلاس باشد. اگر مدرسین نتوانند به خوبی کلاسی را مدیریت کنند میزان کیفیت آموزش پایین خواهد آمد. بسیاری از مدرسین جوان زبان انگلیسی در مدیریت کلاس با مشکل روبرو هستند و در این خصوص باید از تجربیات معلم های مجرب استفاده نمایند و یاد بگیرند در شرایط مختلف باید چگونه رفتار نمایند. برای مدیریت کلاس مدرسین باید استراتژی داشته باشند و این موضوع برای هر کلاسی می تواند براساس سن و سطح زبان آموزان و حتی جنسیت آن ها و اینکه آیا کلاس به صورت مختلط می باشد یا خیر تفاوت می کند در نتیجه اگر یک معلم زبان انگلیسی قادر به مدیریت کلاس نباشد در آموزش به مشکل برخواهد خورد و حتی اگر از علم و دانش بالایی برخوردار باشد نتیجه مطلوب را نمی تواند از کلاس دریافت نماید. این ویژگی بسیار در کلاس زبان مختلط حائز اهمیت است.

بهترین مدرس زبان انگلیسی ،استاد ایده آل چه ویژگی هایی دارد؟

تدریس با روش های سرگرم کننده

در کلاس زبان انگلیسی نمی توان از همان حالت خشک و سنتی روش تدریس که اکثرا در مدارس و دانشگاه ها مشاهده می شود استفاده کرد زیرا اگر این روش تدریس کارساز بود ما در مدرسه و دانشگاه زبان انگلیسی را به خوبی فرا می گرفتیم. در نتیجه استفاده از متدهای روز دنیا در تدریس یکی از ویژگی های بهترین مدرس زبان انگلیسی است. با استفاده از زبان آموزان و بهره گیری از ایده های شاد و جذاب باید تدریس را در فضایی پویا و سرگرم کننده به صورت هدفمند اجرا کرد.

 

آمادگی قبل از کلاس

یک معلم زن خارجی یا مرد خارجی فرقی نمی کند نمی تواند بدون اینکه بداند در کلاس خود با چه هدفی وارد می شود و چه چیزی را باید تدریس نماید و چگونه باید زبان آموزان را در مسیر درست آموزش قرار دهد تدریس خوبی را داشته باشد. مدرس موفق زبان انگلیسی باید قبل از هر کلاسی به دلیل اینکه زبان آموزان در هر کلاس با دیگر کلاس ها حتی در سطوح یکسان متفاوت هستند برنامه تدریس خود را آماده نماید پس در نتیجه باید بر روی کار خود مطالعه داشته باشد و یک برنامه تدریس مشخص را ترسیم نماید تا بدون هیچ مشکلی هر لحظه کلاس را با برنامه مشخصی پیش ببرد و همچنین برای اتفاقات لحظه ای در کلاس پیش بینی داشته و خود را آماده پاسخگویی و عکس العمل نماید.

 

استفاده از تکنولوژی در تدریس

مشخصا با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از ابزارهای تدریس تغییر کرده و کار را برای معلم و زبان آموزان راحت تر کرده است در نتیجه یک معلم خوب و خلاق زبان نیز باید با بهره گیری از این ابزار به تدریس زبان آموزان بپردازد و به یادگیری هر چه بیشتر زبان آموزان کمک نماید.

 

تدریس منسجم و گیرا

مدرس زبان انگلیسی باید از شروع ترم درسی خود از ابتدا نقشه راهی را ترسیم نماید و براساس موضوعاتی که باید به زبان آموزان آموزش دهد یک انسجام ایجاد کرده و با پیوند موضوعات و استفاده از دانش قبلی زبان آموزان به تدریس مباحث جدید بپردازد تا هم زبان آموزان به درستی کاربرد هر موضوع را در موقعیت مناسب آن را تشخیص دهند و هم بتوانند بین موارد مشابه ارتباط برقرار نمایند.

 

همواره در حال کسب دانش و تحقیق باشد

یکی از ویژگی های بهترین مدرس زبان انگلیسی توقف نکردن در یادگیری و کسب دانش است. معلمی که بگوید من همه چیز را می دانم و نیازی نمی بیند تا بیشتر مطالعه کند و از بروز بودن و تغییرات مطلع نباشد نمی تواند معلم یا مدرس خوبی برای زبان انگلیسی قلمداد شود. یک معلم حرفه ای و متعهد همواره در حال جستجو، تحقیق، مطالعه و پیدا کردن روش های نوین و بروز برای تدریس و بالا بردن دانش خود در زمینه های مختلف است. زبان نیز مانند سایر رشته های دیگر هر ساله دست خوش تغییر و تحول می شود و مدرسین زبان باید از جنبه های مختلف آن مطلع باشند تا بتوانند بهترین عملکرد را رقم بزنند و مهارت های تدریس خود را ارتقا دهند.

 

مهارت قدرت تفکر مستقل

یک مدرس زبان انگلیسی که بتواند به صورت مستقل به بررسی و تحلیل موضوعات بپردازد و راه دست یابی به سوالات را به صورت مستقل به زبان آموزان انتقال دهد باعث می شود تا وابستگی یادگیری و توسعه دانش بعد از آموزش اصول پایه و اصلی را زبان آموزان فرا گرفته و در مسیر پیشرفت خود بتوانند به صورت مستقل مهارت ها و جنبه های مختلف یادگیری زبان را بررسی کنند و برای رسیدن به هدف خود به دنبال راه حل مناسب بروند که این باعث خلاقیت در آموزش و همچنین استقلال در روش یادگیری براساس روحیات و ویژگی های شخصیتی هر فرد می شود. ابن این موضوع برخلاف کار گروهی و آموزش گروهی نبوده بلکه باعث رشد مهارت های فردی زبان آموزان خواهد شد.

 

اخلاق مداری و تعهد کاری

یک مدرس به عنوان یک رهبر و راهنما برای یک کلاس درس مطرح می شود و می تواند زبان آموزان را به بهترین مسیر ممکن هدایت کرده و یا از مسیر دور نماید. در نتیجه این موضوع بدون داشتن یک اخلاق حرفه ای و بدون تعهد در کار میسر نیست. اخلاق خوش اما با مدیریت صحیح می تواند زبان آموز را به بهترین شکل جذب یادگیری زبان کند و باعث شود تا زبان آموز با اشتیاق برای حضور در کلاس لحظه شماری کند و همچنین آموزش را حتی در بیرون کلاس با انگیزه بالا ادامه دهد و بهترین نتیجه را کسب نماید.

 

سخن آخر

برای اینکه بتوانید یک مدرس زبان انگلیسی شوید و جز بهترین ها باشید باید مهارت های خود را از لحاظ دانش زبانی و فردی بهبود بخشید. برای یک مدرس خصوصی زبان انگلیسی قدرت تعامل و برقراری ارتباط بسیار مهم می باشد چرا که شما تنها با یک زبان آموز در کلاس طرف هستید. همچنین استاد دانشگاه زبان انگلیسی نیز همچون معلم های زبان در موسسات باید ویژگی های گفته شده را داشته باشند.

 

بیشتر بخوانید:

چگونه معلم زبان انگلیسی شویم؟

نمونه رزومه مدرس زبان انگلیسی

معرفی بهترین کتاب های زبان انگلیسی برای مدرسین

چگونه زبان انگلیسی تدریس کنیم؟

4.8/5 - (21 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *